Reconstructie Julianalaan, Leeuwarden
158
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-158,bridge-core-3.0.6,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-29.3,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

Reconstructie Julianalaan, Leeuwarden

Over dit project

In het beleidsplan ‘Rondje stad’, dat de gemeenteraad van Leeuwarden heeft vastgesteld staat de betere bereikbaarheid van Leeuwarden centraal. Dit wordt uitgevoerd onder de naam Leeuwarden Vrij-Baan. De reconstructie van de Julianalaan is hier onderdeel van. Het doel van de reconstructie is dat de verkeersdoorstroming verbeterd wordt en dat de omliggende wijken goed bereikbaar blijven voor auto’s. fietsers en voetgangers. Op de stadsring moet een gemiddelde snelheid van 25km mogelijk zijn. Dat staat in het beleidsrapport ‘Rondje Stad’, dat de gemeenteraad van Leeuwarden heeft vastgesteld. Dat is nu niet mogelijk. Bij de herinrichting van de stadsring wordt nadrukkelijk gekeken naar de leefbaarheid en veiligheid van de aangrenzende wijken.

Sytze Visser is hoofduitvoerd in opdracht van Reef Infra en draagt zorg voor de perfecte uitvoering van het project. Hierbij wordt altijd rekening gehouden met de eisen en wensen zoals vooraf geformuleerd. Ook is het van belang om de overlast voor de omwonenden tot een minimum te beperken.

 

Volg het laatste nieuws over Leeuwarden Vrij-Baan op: twitter.com/vrijbaan